Mail iPhone werkt niet meer? Zo los je het op! – GSMERZ4U
Frank, , Blog
Mail iPhone werkt niet? Dit moet je doen
Jan, , Blog
Lees je hier wat je moet doen wanneer je exchange mail of andere mails op je iPhone niet meer werken.
Wanneer inkomende of uitgaande mails op je iPhone niet werken:
Heb je al de bovenste punten uitgevoerd maar werkt je mail nog niet? Breng dan je telefoon naar één van onze punten voor iPhone reparatie in Rotterdam om deze gratis te laten checken.
Reparatie nodig? Vergelijk nu kosten en bespaar tot 50%.
Check je verbinding
Laat wij simpel beginnen: weet je het zeker dat je iPhone toegang tot het internet heeft? Zie je 3G of 4G naast de naam van je provider links boven in de schermhoek van je telefoon? Of zie je er wel een WiFi symbool?
Probeer dan ook eens om Safari te openen: kun je wel websites uploaden?
Check er of je mobiel netwerk aan is:
- Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk.
- Schakel Mobiel data aan (schakelaar is groen).
Check er of je WiFi wel aan is en of je er verbonden bent:
- Ga naar Instellingen > WiFi.
- Schakel WiFi aan (schakelaar is groen).
- Kies één van de beschikbare wifisignalen en maak verbinding.
Controleer e-mailadres en wachtwoord
Wanneer in de mail-app wordt het gevraagd om een wachtwoord op te geven voor je account, controleer of je het juiste wachtwoord gebuikt:
- Ga naar de website van je emailaanbieder.
- Probeer om in te loggen
Lukt het niet? Dan is kans groot dat er iets aan de hand met je emailaanbieder is.
Check iOS instellingen
De instellingen voor Nieuwe gegevens zijn standaard op wat je emailaanbieder opgeeft gebaseerd.
Als je er geen Push optie hebt, is jouw emailaccount automatisch op Ophalen ingesteld.
Deze instellingen kun je ook handmatig aanpassen:
Bij iOS 10 en lager:
- Ga naar Instellingen > Mail.
- Tik op Accounts en scrol naar beneden tot je Nieuwe Gegevens ziet.
- Kies een mailaccount en zet de instellingen op Automatisch of Handmatig.
Bij iOS 11 en hoger:
- Ga naar Instellingen > Wacthwoorden en accounts.
- Kies Nieuwe gegevens en zet de instellingen op Automatisch of Handmatig.
Als je er ook geen melding ziet wanneer een nieuw bericht binnen komt, zorg er dat de instellingen van mail-app correct zijn:
- Ga naar Instellingen > Berichtgeving.
- Tik op Mail en kies het emailaccount dat je wilt instellen.
- Kies nu hoe nieuwe berichten op het scherm worden getoond.
Controleer mail instellingen
Wanneer je een emailaccount op de iPhone toevoegt gebruikt iOS voor de meeste e-mailaanbieders automatisch de juiste instellingen.
Als je denkt dat dit niet het geval is, check dan wat de instellingen van je emailaccount zijn:
Bij iOS 10 en lager:
- Ga naar Instellingen > Mail.
- Tik op Accounts.
- Kies je Account en check hier de instellingen.
Bij iOS 11 en hoger:
- Ga naar Instellingen > Wacthwoorden en accounts.
- Tik op Account naast je emailadres en check hier de instellingen.
Let op! Maak je gebruik van een POP3 e-mailaccount? Dan vergeet het niet dat je mail alleen maar op één toestel tegelijk kunt bekijeken.
Installeer je e-mailaccount opnieuw.
Dit is de laatste en minder kunstig optie, maar vaak kan het het probleem wel oplossen. Je moet je emailaccount verwijderen en hierna dit opnieuw toevoegen aan je telefoon.
Bij iOS 10 en lager:
- Ga naar Instellingen > Mail.
- Tik op Accounts en kies je emailadres.
- Hier tik op Verwijder account.
Bij iOS 11 en hoger:
- Ga naar Instellingen > Wacthwoorden en accounts.
- Tik op Account naast je emailadres dat problemen heeft.
- Tik nu op Verwijder account.
Zodra je het account hebt verwijderd voeg dit weer aan je iPhone.
Volgende Post
Frank,
Als er zoek mijn iPhone wilt uitschakelen je moet […]
Vorige Post
Jan,
Er zijn drie manieren om een reservekopie van je iPhone te maken: iCloud, iTunes en […]
Reparatie nodig? Vergelijk nu kosten en bespaar tot 50%.